Teatre reunit. Carles Batlle (1995-2019)
Edicions
Tarragona, Arola /TNC, 2020. (Pròleg Josep M. Miró)
Resum
Català
Aquest volum inclou les obres més destacades de Carles Batlle. S’han exclòs aquells textos que l’autor ha considerat circumstancials o no prou elaborats, i també diverses peces inèdites. Sergi Belbel parla de l’obra de Batlle en aquests termes: «Contradiccions, dubtes, dilemes morals, tensió entre allò desitjat i allò realitzat, entre individualitat i col·lectivitat, la por del desconegut, el viatge com a metàfora de reconeixement interior...». I, afegeix, Batlle «ordena tots els signes dramàtics meticulosament però sense subratllar-los gairebé mai, i així atorga sempre al receptor un paper actiu». La seva escriptura «juga constantment amb el punt de vista, amb múltiples veus, amb diversitat espacial i temporal, però sempre també a través de temes amb una forta consciència soterrada, una consciència ètica i fins i tot política».
Castellà
Este volumen incluye las obras más destacadas de Carles Batlle. Se han excluido aquellos textos que el autor ha considerado circunstanciales o no suficientemente elaborados, así como varias piezas inéditas. Sergi Belbel habla de la obra de Batlle en estos términos: «Contradicciones, dudas, dilemas morales, tensión entre lo deseado y lo realizado, entre individualidad y colectividad, el miedo del desconocido, el viaje como metáfora de reconocimiento interior...». Y, añade, Batlle «ordena todos los signos dramáticos meticulosamente pero sin subrayarlos casi nunca, y así otorga siempre al receptor un papel activo». Su escritura «juega constantemente con el punto de vista, con múltiples voces, con diversidad espacial y temporal, pero siempre también a través de temas con una fuerte conciencia enterrada, una conciencia ética e incluso política».