Entrevistes
–(...) La mare, Glòria Bosch Morera, també és poeta. Això ha d'influir per força... o no?
La meva àvia ja tenia la pulsió de l'escriptura. Va escriure un diari molt extens on perbocava el seu quotidià i les seves inquietuds com a mare, esposa i dona d'una època estreta de llibertats. Un diari és el tresor més gran que es pugui heretar: la vida en prosa, o en vers. La paraula és el major llegat que es pot deixar, i des de molt joveneta he entès el seu valor.
La mare col·leccionava llibrets de poesia que a mi em fascinaven. Venien de Sud-Amèrica, petits, de paper finet que recordo esgrogueït. M'encantava llegir-los i rellegir-los al llit, atipant-me de la música dels seus versos. Ella escrivia de jove, però no va poder reprendre l'escriptura fins que es va jubilar. Ara té un blog literari i és una activista incansable. No sé si la influència ve de la sang, del llegat o dels costums; o potser sang, llegat i costums són la mateixa cosa.
–(...) Quan no escrius, què llegeixes?
Jo no sé anar a dormir sense llegir una estona, i aquesta estona la faria durar hores. Normalment segueixo lectures que em documenten sobre el que estic escrivint, però tinc una pila de llibres pendents per a tres confinaments. Clàssics contemporanis, teatre, novel·la... Dos autors que sempre trobaries a la meva tauleta de nit són l'obra de Pla, i tots els contes de Juan José Millàs. I dic sempre perquè són de digestió lenta, i a cada relectura m'aportarien coses noves.
–També fas d'actriu a la companyia Impuls Teatre. On passes més nervis, a l'escenari o entre bastidors?
Són nervis diferents. Quan trepitges l'escenari és com si entressis a una dimensió paral·lela: a diferència d'entre bastidors, que encara hi ha una part de la teva consciència intentant controlar la situació, a escena ja no ets tu, ets l'altra –que no m'agrada dir personatge–, i perds la noció del temps, i ves a saber com li anirà a aquesta altra. Com a mínim, quan escrius, aquesta és una decisió que pots prendre.
(Revista Tot Molins. Magazine d'informació i oci, juliol 2021. En línia)