On s'acaba el sender
Suggeriments didàctics
1. A partir de "Dirty Realism", fes un retrat literari de l'autor. Pots escriure també el teu retrat a partir de la teva experiència com a alumne o fill, i explicar la teva visió del món dels adults, el que t'agradaria fer en el futur, etc.
2. Llegeix "Divagari" i completa totes les referències culturals que hi trobis i diferencia-les dels records personals del poeta.
3. A partir de "Llibre de família", recrea la infància i la situació social de l'època de l'autor. Analitza la figura del pare que, a més de treballar a dalt la cambra, també té altres punts en comú amb l'escriptor. Una darrera pregunta: creus que podem associar la idea de felicitat a la de riquesa o, més tost, tenen poc a veure?
4. L'haikú (4+6+4 síl·labes) és una forma mètrica d'origen japonès que, des de principi de segle, és molt conreada a les lletres catalanes (i ja no cal pronunciar amb la hac aspirada). Llegeix "Les petjades escrites" i prova tu també d'escriure Haikú. Pots cercar més informació al llibre de Miquel Desclot Per tot coixí les herbes (Proa).
5. Compara l'estil i els temes d'"Apòcrif d'Amic e Amat" amb els del llibre original de Llull. Una pista: fixa't que el poeta es disfressa sota la figura de l'Amic.
6. Analitza els recursos mètrics del poema "Bernat Huguet..." La visió de Pons aquí no és gens ortodoxa, segons la moral catòlica; podeu debatre classe els problemes que presenta Bernat Huguet.
1. A partir de "Dirty Realism", fes un retrat literari de l'autor. Pots escriure també el teu retrat a partir de la teva experiència com a alumne o fill, i explicar la teva visió del món dels adults, el que t'agradaria fer en el futur, etc.
2. Llegeix "Divagari" i completa totes les referències culturals que hi trobis i diferencia-les dels records personals del poeta.
3. A partir de "Llibre de família", recrea la infància i la situació social de l'època de l'autor. Analitza la figura del pare que, a més de treballar a dalt la cambra, també té altres punts en comú amb l'escriptor. Una darrera pregunta: creus que podem associar la idea de felicitat a la de riquesa o, més tost, tenen poc a veure?
4. L'haikú (4+6+4 síl·labes) és una forma mètrica d'origen japonès que, des de principi de segle, és molt conreada a les lletres catalanes (i ja no cal pronunciar amb la hac aspirada). Llegeix "Les petjades escrites" i prova tu també d'escriure Haikú. Pots cercar més informació al llibre de Miquel Desclot Per tot coixí les herbes (Proa).
5. Compara l'estil i els temes d'"Apòcrif d'Amic e Amat" amb els del llibre original de Llull. Una pista: fixa't que el poeta es disfressa sota la figura de l'Amic.
6. Analitza els recursos mètrics del poema "Bernat Huguet..." La visió de Pons aquí no és gens ortodoxa, segons la moral catòlica; podeu debatre classe els problemes que presenta Bernat Huguet.