Clàssics Contemporanis: Ferran Sáez Mateu, humanisme en temps de distorsions
Barcelona
L’objectiu del cicle «Clàssics Contemporanis» és aprofundir en el coneixement dels escriptors i escriptores actuals; oferir-ne una lectura crítica, i proporcionar bibliografia solvent sobre personalitats molt rellevants de la literatura catalana del segle XXI.
El quart simposi és dedicat a Ferran Sáez Mateu (la Granja d’Escarp, Segrià, 1964), figura representativa de la poesia, la novel·la, el teatre, l’assaig i la traducció. Es tracta d’un autor que ha fet de l’assaig el centre de la seva creació literària. Sáez Mateu ha volgut connectar amb la tradició humanista per qüestionar les idees comunes des d’una artistització argumental que exemplifica clarament tant la capacitat revulsiva de l’assaig com la seva peculiar situació entre el camp intel·lectual i el camp literari. L’obra de Sáez Mateu s’encarna també en altres gèneres (el dietarisme, l’articulisme, la poesia i la narrativa), des del doble punt de vista del debat argumental i de la funció literària.
Activitat organitzada per la Societat Catalana de Llengua i Literatura amb la col·laboracó de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana i el Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona.